Narciarstwo biegowe, czyli jak schudnąć po ciąży zimą

Zadbaj o formę zimą

Ciąża to szczególny czas w życiu każdej kobiety, podczas którego zachodzi wiele zmian nie tylko w naszej psychice, ale także i w ciele. Gdy jeszcze nosimy w brzuchu maleństwo, wydaje się to naturalną koleją rzeczy, lecz im dalej od porodu, tym większe pragnienie wrócenia do formy sprzed ciąży. Wiele młodych mam chciałoby jak najszybciej odzyskać dawną figurę i płaski brzuch. Niektórym przychodzi to stosunkowo łatwo, inne muszą włożyć w proces odchudzania wiele wysiłku.

 Narciarstwo biegowe z dzieckiem

To, jak szybko uda nam się wrócić do formy po ciąży w znacznym stopniu jest kwestią genów, lecz w żadnym wypadku nie należy się poddawać! Wykonując regularne ćwiczenia i przestrzegając zasad zdrowej diety, każda z nas prędzej czy później wróci do dawnej sylwetki. Tak jak w przypadku każdego celu, który sobie wyznaczymy, w ćwiczeniach po ciąży ważna jest jednak ciężka praca i systematyczność.

 Naciarstwo biegowe z wózkiem

Wraz z nadejściem zimy niektóre z nas wychodzą z założenia, że czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Tłumacząc się mrozem lub chlapą na chodnikach, odkładamy w najdalszy kąt szafy strój do joggingu i ubieramy wygodne, dresowe spodnie, w których zamiast ćwiczyć leżymy popołudniami na kanapie i zajadamy się czekoladkami. Brzmi znajomo? Jeśli tak, to najwyższa pora powiedzieć sobie STOP i wziąć się w garść. Smukła, wysportowana sylwetka to coś, czego nie dostaniemy w prezencie. Większość z nas niestety musi sobie na nią zapracować. Zamiast patrzeć z zazdrością na płaski brzuch koleżanek i zajadać smutki niezdrowymi przekąskami, postaraj się spędzać czas aktywnie.

 

Chcesz schudnąć po ciąży? Wskakuj na biegówki!

Jest wiele sportów, które możemy trenować zimą. Jednym z nich jest narciarstwo biegowe, które staje się w Polsce coraz bardziej popularne. Nic dziwnego, bo jest to sport, który możemy trenować praktycznie wszędzie. Nie potrzebujemy ani specjalnie przygotowanych tras, ani sztucznie naśnieżanych stoków. Wystarczy, że wybierzemy się na okoliczne łąki, pola lub do lasu.

 

Jest to sporym ułatwieniem dla wszystkich młodych mam, które ćwiczenia po ciąży powinny wykonywać regularnie. Nie musimy wyjeżdżać nigdzie daleko ani zostawiać dziecka pod czyjąś opieką. Gdy tylko ziemię pokryje warstwa kilkunastocentymetrowego śniegu, możemy przypinać narty i biegać!

 Zestaw do biegania THULE Chariot Cross 1

W ofercie naszego sklepu Wozimysie.pl dostępne są specjalne zestawy do uprawiania narciarstwa biegowego Thule Chariot, dzięki którym możesz ćwiczyć po ciąży i jednocześnie mieć przy sobie maleństwo. Składają się one z teleskopowych, aluminiowych drążków holowniczych, wyściełanego pasa biodrowego i lekkich nart, które przymocowywane są do wózka. Są one kompatybilne z przyczepkami Thule Chariot Sport, Lite, Cross, Cab i wózkami dziecięcymi marki Thule wyprodukowanymi po 2014 roku. Do starszych przyczepek można dokupić specjalny adapter, natomiast w przypadku przyczepek Croozer można zaopatrzyć sie w zestaw Ski, który również dostępny jest w naszym sklepie online.

 

Korzyści płynących z uprawiania narciarstwa biegowego jest wiele. Jest to sport, który podobnie jak pływanie, angażuje wiele partii mięśni jednocześnie. Podczas biegu na nartach pracują zarówno dolne, jak i górne części ciała. Dodatkowo nawet podczas z pozoru mało intensywnych ćwiczeń, oprócz rąk i nóg wprawiane w ruch są także inne mięśnie, które odpowiedzialne są za koordynację i równowagę. Dzięki temu podczas treningu spalamy o wiele więcej kalorii niż w przypadku innych typów aktywności.

 Zestaw do biegania z dzieckiem

Warto przy tym wspomnieć, że narciarstwo biegowe jest sportem stosunkowo bezpiecznym, w którym rzadko dochodzi do wypadków i kontuzji. Dzięki temu bez obaw możemy trenować z dzieckiem, dostosowując poziom intensywności biegu do naszych potrzeb i kondycji. Jazda na biegówkach jest doskonałą formą aktywności dla wszystkich młodych mam, którym zależy na tym, żeby wrócić do formy po ciąży. Regularne biegając na nartach nie tylko pozbędziesz się nadprogramowych kilogramów. Spędzisz także czas na świeżym powietrzu, co pozytywnie wpłynie na twoje samopoczucie, a jak wiadomo – zadowolona mama to szczęśliwe dziecko!

 

Oceń ten post:
Ocena: 3.4 na 5
Liczba oddanych głosów 5

Zobacz również


Komentarze

O nas

Lubimy się ruszać, jeszcze bardziej lubimy to robić razem. 

Po raz pierwszy spotkaliśmy się z wózkami do biegania ponad 10 lat temu, będąc na studenckim wyjeździe w Stanach Zjednoczonych. Wtedy w Polsce bieganie nawet nie wchodziło do tzw. “main streamu”, a tam widok rodziców pchających swoje pociechy w wózkach na ogromnych kołach był czymś naturalnym.

Więcej...

Ostatnie
wpisy
Najczęściej
czytane
Chmura
tagów