Kiedy wybrać przyczepkę z amortyzacją, a kiedy bez?

   

Pisaliśmy już w poprzednim artykule o tym, jak bezpiecznie przewozić dziecko w przyczepce. Wielu aktywnych rodziców ma pewne obawy dotyczące jazdy z dzieckiem w przyczepce po drodze, po której poruszają się pojazdy silnikowe, w związku z czym udzieliliśmy kilku wskazówek – zapraszamy do zapoznania tutaj. Wracając jednak do dzisiejszego tematu (który również bezpośrednio wiążę się z kwestią bezpieczeństwa dziecka), zastanówmy się kiedy kupić przyczepkę z amortyzacją, a kiedy nie.

 

Istnieje wiele czynników, które należy wziąć po uwagę przy wyborze przyczepki rowerowej, o których z pewnością przewijają się nieraz w naszych artykułach na blogu, więc nie będziemy tutaj wymieniać wszystkich. Jednakże dla większości rodziców (poza kwestią bezpieczeństwa oczywiście) jest cena. A cena przyczepek z amortyzacją jest wyższa – na przykład przyczepka croozer – wersja z amortyzacją (Croozer Kid Plus 1 2017) jest większa od wersji bez amortyzacji (Croozer Kid 1 2017). Różnica to niecałe tysiąc złotych, jednak otrzymujemy produkt z nowoczesnymi amortyzatorami w postaci zawieszenia Sylomer®, które reguluje się automatycznie w zależności od obciążenia przyczepki.

Amortyzacja Croozer Stylomer

W przypadku Croozerów, wersja „plus” ma poza amortyzacją jeszcze inne funkcje, które podnoszą jej cenę choćby rączka z oświetleniem.

 

  

Podany przykład odnosi się do Croozerów pojedynczych, czyli przeznaczonych do przewożenia jednego dziecka.

Croozer Kid 1 w wersji bez amortyzacji

Croozer Kid Plus 1 w wersji z amortyzacją

 

Jednak cena z pewnością nie będzie najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie przyczepki rowerowej z amortyzacją lub bez. Najważniejsze będzie po prostu to, na jakich trasach zamierzamy jeździć. Amortyzator pracuje w ten sposób, że tłumi wstrząsy odczuwane przez dziecko – na asfaltowej, prostej drodze bez dziur, kamieni czy wystających korzeni amortyzator działa w mniejszym stopniu.

Warto zadać sobie pytanie, czy na pewno zawsze będziemy jeździć po takich drogach? Może być tak, że z czasem nabierzemy ochoty na dalsze wyprawy, po trudniejszych terenach?

Amortyzacja w postaci sprężyny amortyzującej lub systemu zależnego od wagi dziecka, ogranicza wstrząsy jakie może odczuwać dziecko podczas jazdy po nierównym terenie. Jednak, z drugiej strony jeśli jesteśmy pewni, że 70% - 80% naszych wycieczek będzie się odbywało po drogach asfaltowych, zakup o wiele droższej przyczepki, może okazać się przerostem formy nad treścią. Tym bardziej, że niektóre przyczepki miejskie (jak np., omawiany już Croozer Kid 1) specjalnie skonstruowane, zawieszone siedzenia (tzw.: „kubełkowe”) również poniekąd stanowią naturalną amortyzację.

Przyczepka z amortyzacją będzie świetnym wyborem na trasach jak: nadmorska plaża, nierówna leśna ścieżka, podłoża kamieniste czy wyboiste. Na miejskie tereny wystarczy przyczepka bez amortyzacji. Z pewnością można powiedzieć, że na różnych drogach inaczej zachowują się przyczepki z amortyzacją lub bez. Dzięki testom przyczepek wiemy, że np., na leśnych drogach z korzeniami amortyzacja faktycznie pracuje. Najlepiej jakbyśmy mieli możliwość regulacji amortyzacji – w zależności od podłoża i obciązęnia przyczpki – taką funkcje mają na przykład przyczepki: Qeridoo KidGoo, Burely Solo czy Burley D'Lite, THULE Cross czy THULE Sport.

Jednka tak naprawdę trudno jest stwierdzić dokładnie, ile naszym pociechom daje amortyzacja i czy jest to warte swojej ceny. Brak amortyzacji nie oznacza mniejszego bezpieczeństwa dla dziecka. Amortyzacja ma zapewniać większą wygodę, mniej odczuwalne wstrząsy szczególnie podczas jazdy na rowerze,  a na ile to się sprawdza – to już pewnie musielibyśmy się spytać naszych małych pasażerów ;). 

Wersja Croozer Kid 1 2017 na przejażdżki po mieście

Wśród przyczepek bez amortyzacji, warte uwagi są między innymi:

 

  1. Przyczepka Croozer Kid 1 – to nowoczesna przyczepka rowerowa, którą z łatwością można zmienić w spacerówkę. Jej ogromnym atutem jest pojemny bagażnik, który przyda się podczas podróżowania w przestrzeni miejskiej. Przyczepa ma nowoczesną i bezpieczną konstrukcję. Zapewnia maksymalny komfort dziecka podczas jazdy.

  1. Przyczepka Burley Bee – jest lekka, zwinna, mała. To jedna z najlżejszych przyczepek dostępnych na rynku, co jest niewątpliwą zaletą – Burley Bee waży zaledwie 8 kilo – ma to znaczenie, zwłaszcza podczas przewożenia dwójki dzieci i dodatkowych bagaży – każdy kolejny kilogram może mieć wtedy znaczenie. Przyczepka świetnie nada się na miejskie trasy. Głównym atutem tej przyczepki jest jej niska cena – jest to przyczepka, która posiada wszystko to, co przyczepka mieć musi, jednak bez dodatkowych cech, jak właśnie amortyzacja czy możliwość przekształcenia jej w wózek biegowy. Burley Bee to bezpieczna, prosta, ciesząca oko swoim designem przyczepka.

    Sympatyczna przyczepka Burley Bee

  1. Przyczepka THULE Chariot Coaster – to opcja wyjątkowa, bo nada się także dla dwójki dzieci. Coaster kusi niską ceną, nie tracąc przy tym na jakości – przyczepka jest bezpieczna dla dziecka, ponadto jest to pojazd 2w1, który łączy w sobie funkcje przyczepki rowerowej i wózka spacerowego.

Polecamy również zapoznać się z poniższymi modelami przyczepek z amortyzacją, które doskonale sprawdzą się w trudniejszych terenach:

 

  1. Przyczepka Chariot Cougar 1

To model marki THULE – jest to przyczepka wielofunkcyjna o ponadprzeciętnej, świetnej amortyzacji. Jest skonstruowana tak, by zapewnić najwyższy komfort zarówno dziecku, jak i dorosłemu. To model bezpieczny, pojemny i niezwykle komfortowy. Jest to jedna z najlepiej sprzedających się przyczepek z amortyzacją, a tego roku, na rynek wszedł nowy model tej samej przyczepki – wzbogacony o nowe funkcje. Przyczepka ta to Thule Chariot Cross 1, a szczegółowe informacje o funkcjach tej przyczepki, znajdują się tutaj

 

THULE Chariot Cougar 1 (stara wersja)                                   THULE Chariot Cross 1 (nowa wersja)

  1. Przyczepka Thule Chariot CX 1

To przyczepka wielofunkcyjna, która może służyć także jako spacerówka, wózek biegowy i wózek do biegów narciarskich. Posiada wysoki standard bezpieczeństwa, regulowane zawieszenia i jest dzięki temu maksymalnie komfortowa dla małego pasażera, Jej aerodynamiczna konstrukcja podkreśla sportowy charakter i sprawia, że przyczepka ma minimalny opór. Thule Chariot CX 1 to reprezentant z rodziny przyczepek Thule, najwyższej klasy – obecnie dostępna w nowej, ulepszonej wersji z 2017 roku, znana pod nazwą Thule Chariot Sport 1. Przyczepka ta jest jedną z najbardziej funkcjonalnych – pełny opis cech tej przyczepki można znaleźć tutaj.

 

THULE Chariot CX1 (stara wersja)                                       THULE Chariot Sport 1 (nowa wersja)

  1. Przyczepka Qeridoo Spotrex 1

To przyczepka niemieckiego producenta. Odnośnie amortyzacji – można ją regulować i ustawiać zawieszenie, dopasowując je do warunków na drodze. Poza tym Qeridoo Sportrex 1 to przyczepka wyprodukowana z wysokiej jakości materiału, na jej konstrukcję składa się również wzmocniony, aluminiowy stelaż. Model sprawdzi się nawet przy dłuższych eskapadach, doskonale redukując wszelkie wstrząsy spowodowane nierówną powierzchnią drogi.

 

Qeridoo Sportrex 1 – przyczepka rowerowa dla jednego dziecka

Warto pamiętać, że amortyzacja ma istotny wpływ na komfort naszych pociech podczas podróży. Być może, podczas krótszych tras, wstrząsy nie zrobiłyby większego wrażenia na dzieciach, a pewnie nawet sprawiłyby im radość. Jednakże kiedy zamierzamy jeździć na dłuższych trasach takie wstrząsy mogłyby być wyczerpujące dla maluszków. Bezpieczeństwo i komfort maluszkowi zapewniają jeszcze inne czynniki – jak na przykład pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa, odpowiednia ilość miejsca wewnątrz przyczepki, bądź miejsce na pluszaki/zabawki, którymi dziecko mogłoby się pobawić podczas podróży.

                                                                    Qeridoo KidGoo 1

                                                                         THULE Cross 2

Na ochronę dziecka wpływa także moskitiera, która chroni nie tylko przed owadami, ale także przed drobnymi kamyczkami, które mogą wydostawać się spod kół i wpadać do przyczepki. Zadbajmy również o to, by doposażyć przyczepkę w osłony przeciwdeszczowe.

 

Podsumowując – na tytułowe pytanie, czy wybrać przyczepkę z amortyzacją czy bez, odpowiedź brzmi: zależy to od tras, które chcemy z dziećmi pokonywać. Chcielibyśmy jeszcze raz zasugerować aktywnym rodzicom, by dobrze przemyśleli tę kwestię – jak już zostało wspomniane, często rodzice są przekonani, że będą jeździć tylko po miejskich drogach, po czasie jednak okazuje się, że mają ochotę wybrać się w nietypową trasę – a przyczepka bez amortyzacji może to uniemożliwić. Przypuszczalnie cena też będzie tu stanowiła pewien wyznacznik. Amortyzacja jednak nie jest akcesorium, które można dokupić z czasem, ewentualnie jeżeli po pewnym czasie zechcemy pokonywać trudne trasy wyjściem jest sprzedaż przyczepki obecnej i zakup nowej już z amortyzacją, co i tak wiążę się raczej z większą stratą niż gdyby od razu nabyć przyczepkę z amortyzacją. Z drugiej jednak strony – jak już wspominaliśmy; jeżeli jesteśmy pewni że dłuższe wycieczki po trudnych trasach, nie wchodzą w rachubę, ewentualnie od czasu do czasu, a naszymi głównymi trasami będą ścieżki rowerowe w mieście, może się okazać, że inwestycja w przyczepką z amortyzacją będzie nieopłacalna. A zatem jeszcze raz polecamy dobrze przemyśleć tę kwestię, a w razie dodatkowych pytań – zapraszamy do kontaktu – chętnie pomożemy i udzielimy dodatkowych informacji ;).

 

 

 

 

 

 

Oceń ten post:
Ocena: 0 na 5
Liczba oddanych głosów 0

Zobacz również


Komentarze

O nas

Lubimy się ruszać, jeszcze bardziej lubimy to robić razem. 

Po raz pierwszy spotkaliśmy się z wózkami do biegania ponad 10 lat temu, będąc na studenckim wyjeździe w Stanach Zjednoczonych. Wtedy w Polsce bieganie nawet nie wchodziło do tzw. “main streamu”, a tam widok rodziców pchających swoje pociechy w wózkach na ogromnych kołach był czymś naturalnym.

Więcej...

Ostatnie
wpisy
Najczęściej
czytane
Chmura
tagów