Przygotowania do wakacji - czyli mama w formie na lato!

To już ten moment - wiosna z każdym dniem ustępuje, robiąc miejsce nowej, lepszej porze roku. Latu. Gwarancja dłuższych i cieplejszych dni to doskonały bodziec, zachęcający do aktywnego spędzania czasu wolnego oraz popracowania nad własną formą po porodzie. Nie ma przecież nic lepszego dla Twojego maluszka, niż uśmiechnięta, pełna energii, mama w formie na lato. Wystarczy tylko chcieć!


Ćwiczenia po ciąży


Dla wielu osób, ćwiczenia po ciąży to rzecz niemożliwa do osiągnięcia. Niestety, kobiety często wychodzą z błędnego założenia, że nie będą w stanie poświęcić na to swojego czasu, ze względu na nowe obowiązki, które pojawiły się tuż po urodzeniu dziecka. Nie daj sobie jednak tego wmówić!
Ćwiczenia po ciąży są bardzo ważne dla każdej kobiety, wspomagając nie tylko jej formę, ale również zdrowie i samopoczucie. Dlatego, chociaż momentami może być ciężko, odsuń lenistwo na bok, skupiając się na samej sobie. Zwłaszcza, że lato jest tuż za rogiem, a każda z nas lubi przecież wyglądać atrakcyjnie.

Mama w formie – pierwszy krok


Pierwszym krokiem ku lepszemu samopoczuciu, a także sylwetce, będzie przede wszystkim wygospodarowanie odrobiny czasu. Opieka nad dzieckiem to bardzo często praca wykonywana przez mamy całą dobę, ale bez problemu znajdziesz w ciągu dnia moment, w którym będziesz mogła odbyć swój mały trening. Nie oznacza to jednak, że ćwiczenia będą możliwe jedynie, gdy Twoje dziecko pójdzie spać.
Ćwiczenia po ciąży to również możliwość na aktywne spędzanie czasu z Twoją pociechą. Oprócz wzmocnienia swojej własnej formy, zacieśnisz tym samym więzy ze swoim maleństwem, urozmaicając mu nieco dzień i ucząc go świata w interesujący sposób.

 

ćwiczenia po ciaży potrafią być przyjemne



Ćwiczenia – krok drugi


Drugim krokiem, jaki będziesz musiała wykonać, jest zastanowienie się nad odpowiednim doborem aktywności, która odpowiadać będzie Twoim chęciom oraz możliwościom. Przykładowo – jeśli przed ciążą uprawiałaś bieganie, warto powrócić do swoich dawnych przyzwyczajeń lub jeśli lubiłaś spędzać swój czas z grupą innych kobiet na fitnessie, zawsze możesz zapisać się na takie zajęcia na nowo. Pamiętaj jednak, że
ćwiczenia po ciąży powinny być dostosowane do Twoich potrzeb i możliwości. Oto niektóre z wybranych propozycji, dzięki którym spędzisz nieco czasu ze swoim dzieckiem, ale co ważniejsze, popracujesz nad formą na lato.


Jogging z dzieckiem – bieganie to idealne rozwiązanie dla każdej mamy, która kocha ruch i chce swojemu maluszkowi pokazać jak najwięcej świata. Wystarczy, że zaopatrzysz się w specjalnie produkowane dla takich aktywności wózki (pełniące również bardzo często rolę wózków spacerowych), które umożliwiają rozpoczęcie treningu już w 6-8 miesiącu życia dziecka. Chociaż jogging z dzieckiem jest bardzo bezpieczny ze względu na wysoką jakość produkowanych wózków, nie jest on wskazany dla młodszych dzieci. Bez obaw! Swoje treningi możesz zacząć od delikatnych spacerów lub nieco szybszych marszów. Jogging to jedno z rodzajów ćwiczenia po ciąży, które w znaczny sposób przyczyni się do wzmocnienia odporności Twojego organizmu oraz pomoże uzyskać smukłą sylwetkę.

rower – świetny sposób na ćwiczenia po ciąży


Rowerem z dzieckiem – jazda na rowerze to kolejna propozycja dla każdej mamy, chcącej zażyć nieco ruchu wraz ze swoim maleństwem. Dostępne na rynku przyczepki rowerowe są w dużej mierze dostosowane do przewozu najmłodszych, ale warto mieć na uwadze, że różne modele przyczepek są dedykowane dla różnych kategorii wiekowych. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby swoje kilku miesięczne dziecko zabrać na rowerową przygodę. Znajdź tylko odpowiedni sprzęt! Ćwiczenia po ciąży w takiej formie, wzmocnią Twoje ciało, a także polepszą samopoczucie. Twoje maleństwo natomiast, będzie bezpiecznie podążać za Tobą. Dzięki współczesnej technice, przyczepki rowerowe, czy nawet foteliki rowerowe - dla nieco starszych dzieci – są niezwykle bezpieczne. Dlatego nie będzie Cię dziwić fakt, że Twoje dziecko może czasem uciąć sobie krótką drzemkę w trakcie jazdy.


Ćwiczenia – po ciąży nadal możesz brać udział w szeregu różnych zajęć. Wystarczy, że znajdziesz odpowiedni klub, który umożliwi Tobie i dziecku aktywne spędzanie czasu. Obecnie istnieje wiele miejsc oferujących taką możliwość. Nie powinno być zatem problemu z zapisaniem się na zajęcia z fitnessu, jogi czy pilatesu.
Mama w formie to również mama, która otacza się towarzystwem innych. Dlatego uczęszczanie na tego typu zajęcia nie tylko wzmocni Twoje mięśnie, ale również samopoczucie. W końcu nic tak nie motywuje, jak inne osoby, które są w podobnej sytuacji do Twojej.

To tylko niektóre, wybrane przez nas sposoby na aktywne spędzanie czasu ze swoim maleństwem. Możliwości jest o wiele więcej. Nawet jeśli pogoda nie pozwoli Ci na trening na zewnątrz, wystarczy, że zorganizujesz sobie miejsce na ćwiczenia w domu. Jedyne co musisz zrobić to chcieć zadbać o swoją formę, ale najważniejsze – chcieć miło i przyjemnie spędzić czas ze swoim dzieckiem.

Oceń ten post:
Ocena: 0 na 5
Liczba oddanych głosów 0

Zobacz również


Komentarze

O nas

Lubimy się ruszać, jeszcze bardziej lubimy to robić razem. 

Po raz pierwszy spotkaliśmy się z wózkami do biegania ponad 10 lat temu, będąc na studenckim wyjeździe w Stanach Zjednoczonych. Wtedy w Polsce bieganie nawet nie wchodziło do tzw. “main streamu”, a tam widok rodziców pchających swoje pociechy w wózkach na ogromnych kołach był czymś naturalnym.

Więcej...

Ostatnie
wpisy
Najczęściej
czytane
Chmura
tagów