Siłownia czy rower, czyli jak wrócić do formy po ciąży?

Wybór odpowiedniej aktywności jest jednym z pierwszych kroków, jakie będziesz musiała podjąć, aby osiągnąć wyznaczony przez siebie cel. Samozaparcie, znaczne pokłady chęci, a przede wszystkim systematyczność to coś, czego nie może zabraknąć w trakcie Twojego dążenia do idealnej sylwetki oraz znacznego polepszenia formy. Nie musisz się jednak obawiać, że droga ku lepszemu będzie zbyt wymagająca, jak na Twoje możliwości. Oto jedne z wielu przyjemnych rozwiązań, które wspomogą Cię w powrocie do formy sprzed ciąży, a przy tym wzmocnią nie tylko Twoje ciało, ale również samopoczucie.

Aktywnie na rowerze

mama w formie na rowerze

Jazda rowerem jest niezwykle odprężającym zajęciem, które w znacznym stopniu wspomoże Cię w zrzucaniu zbędnych kilogramów oraz w powrocie do dawnej formy. Regularne przejażdżki to idealny sposób na pobudzenie Twoich mięśni do pracy, a także wzmocnienie Twojego organizmu. Rower to jedno ze zdrowszych rozwiązań nie tylko dla mam, ale każdej osoby chcącej nieco zadbać o własne zdrowie. Oprócz spalania nadprogramowych kilogramów, w trakcie rowerowych treningów dochodzi do unormowania się poziomu cukru we krwi, spadku niezdrowego cholesterolu, znów samo serce, zaczyna po prostu lepiej pracować.

Nie obawiaj się o to, że przejażdżki rowerowe będą dla Ciebie zbyt wymagające. Nie musisz przecież od razu pokonywać swoich życiowych rekordów, zwłaszcza po tak długiej przerwie od aktywności. Mama w formie to kobieta systematyczna, co oznacza, iż z każdą kolejną jazdą będziesz coraz sprawniejsza. Zacznij od krótkich, prostych tras. Wybieraj te, które sprawią Ci najwięcej przyjemności, a wraz ze znaczną poprawą Twojej formy, pozwalaj sobie na dłuższe i bardziej wymagające przejażdżki. Rower jest doskonałym rodzajem aktywności dla każdej mamy, która nie lubi monotonności. Lasy, polany, nieodkryte rejony własnego miasta – czas spędzony w towarzystwie przyrody poprawi Twoje samopoczucie i sprawi, że będziesz o wiele bardziej zdeterminowana do dążenia do celu. Co więcej, decydując się na ten rodzaj aktywności, możesz dzielić swoją pasję razem z Twoim dzieckiem. Wystarczy jedynie zainwestować w odpowiedni sprzęt – fotelik rowerowy Romer, Weeride Cangaroo lub przyczepkę rowerową – aby cieszyć się trasą we dwoje. Nie zapomnij jednak, żeby dopasować odpowiedni produkt dla wieku Twojego maleństwa. Zabawa powinna być przede wszystkim bezpieczna dla obojga z was.

 


Siłownia, a mama w formie

mama w formie na siłowni

Kolejnym sposobem na to, jak wrócić do formy po ciąży jest nic innego, jak wykupienie karnetu na siłownię. Ta forma aktywności jest idealnym rozwiązaniem dla każdej kobiety, która potrzebuje odrobiny motywacji. Wykupienie karnetu da Ci powód do systematycznych ćwiczeń oraz możliwość treningu bez względu na pogodę panującą na dworze. To także różnorodność – od ćwiczeń typowo wydolnościowych, po siłowe. Dobrze wyposażona siłownia, umożliwi Ci zastosowanie zróżnicowanych treningów, które dowolnie dopasujesz do swoich potrzeb. Dodatkowo uczęszczając na siłownię, będziesz miała możliwość skonsultowania swojego planu treningowego z profesjonalnymi trenerami, którzy na pewno doradzą Ci jak wrócić do formy po ciąży.
Jeśli nie jesteś pewna od czego zacząć - zacznij od biegania. Bieżnia to doskonała rozgrzewka dla każdej mamy. Jako jedno z najbardziej naturalnych rodzajów aktywności, bieganie wspomoże Twój organizm w drodze ku lepszej sylwetce. Zmniejszenie się ryzyka chorób serca, wzmocnienie układu krążenia i odporności organizmu, to tylko niektóre plusy jakie wynikają z biegania. Mama w formie jest osobą pełną radości, a chociaż początkowo bieganie może wydawać Ci się bardzo męczące i monotonne, po czasie przyniesie Ci same korzyści. Nie tylko te zdrowotne, związane z lepszą kondycją oraz sylwetką. Lepsze samopoczucie to gwarancja, jaką dadzą Ci treningi na bieżni.
To jaką aktywność wybierzesz, zależy wyłącznie od Ciebie i Twoich upodobań.

 

Pamiętaj jednak o tym, że oprócz samych treningów w osiągnięciu postawionego przez siebie celu, musisz skupić się również na odpowiednim odżywianiu. Zdrowa, mama w formie to nie tylko korzyści dla samej Ciebie, ale również dla Twojego maluszka. Nie daj się wymówkom oraz przeświadczeniu, że powrót do dawnej sylwetki po ciąży jest niemożliwy. Już dziś, zacznij pracować nad lepszą sylwetką i samopoczuciem! 

 

Oceń ten post:
Ocena: 0 na 5
Liczba oddanych głosów 0

Zobacz również


Komentarze

O nas

Lubimy się ruszać, jeszcze bardziej lubimy to robić razem. 

Po raz pierwszy spotkaliśmy się z wózkami do biegania ponad 10 lat temu, będąc na studenckim wyjeździe w Stanach Zjednoczonych. Wtedy w Polsce bieganie nawet nie wchodziło do tzw. “main streamu”, a tam widok rodziców pchających swoje pociechy w wózkach na ogromnych kołach był czymś naturalnym.

Więcej...

Ostatnie
wpisy
Najczęściej
czytane
Chmura
tagów